Friday, 23 April 2010

Zikir Amalan

Malam tadi ummi satu famili menonton rancangan Panorama, apa yang menarik dalam rancangan tu ia memaparkan perubatan alternatif ~~Darul Ruqiyyah~~.Memang menarik coz apa yang dipaparkan ialah cara mereka mengubat pesakit2..macam2 org yang datang,ada yang kena santau, sihir dan pelbagai lagi..Walaupun dah pukul 11 malam tapi masih ramai yang sedang tunggu giliran, sedih sangat ummi tengok keadaan diorang mase berubat, siap nak kena tendang2 ustaz yang tolong ubatkan, ada yang mata terbeliak(seram) dan yang datang bukan saje orang tua, tapi kanak2 pon ada..Ade yang dah bertahun2 menderita sakit dalaman..Kesian kan..

So ummi nak share kat sini zikir (sumber:blog Darul Ruqiyyah) yang boleh dijadikan amalan sebagai pendinding diri .InsyaAllah..boleh same2 amalkan..


Zikir untuk amalan



9. Dan Kami adakan di hadapan mereka dinding dan di belakang mereka dinding (pula), dan Kami tutup (mata) mereka sehingga mereka tidak dapat melihat.

(Surah Yaasin)

Kaedah baca :

1. Setelah baris pertama dibaca, niatkan untuk pendinding di hadapan
2. Setelah baris kedua dibaca, niatkan untuk pendinding di belakang
3. 20x setiap kali solat 5 waktu
4. Dibuat selama 10 hari
5. Jumlah sebanyak 1000
6. Jadikan zikir harian walaupun telah sembuh

Sama2lah kita jadikan ia amalan seharian ..Wassalam

2 comments:

nieylemi said...

thanks ummi...

mama | ayah | sarah | syimir said...

semoga kita sentiasa dilindungi Allah... :)

salam kenal ummi aisyah, terima kasih follow blog sy...sy link blog ummi juga ye :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails