Thursday 18 August 2011

9 Mimpi Rasulullah S.A.W

Intipati tazkirah selepas bacaan Yaasin minggu lepas.


Nabi Muhammad saw pernah bersabda, : Sesungguhnya aku telah mengalami mimpi-mimpi yang menakjubkan pada malam aku di Israqkan.."

1. Aku telah melihat seorang dari umatku telah didatangi Malaikat Maut dalam keadaan yang menggerunkan untuk mengambil nyawanya, namun Malaikat Maut itu terhalang perbuatannya itu disebabkan oleh KETAATAN DAN KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA ORANG TUANYA(IBUBAPA)

2. Aku melihat seorang dari umatku telah disediakan azab kubur yang amat menyiksakan, maka ia telah diselamatkan oleh berkat WUDUKNYA YANG SEMPURNA.

3. Aku melihat seorang dari umatku sedang dikerumuni oleh syaitan-syaitan dan iblis-iblis laknatullah, maka ia diselamatkan dengan berkat ZIKIRNYA YANG TULUS IKHLAS kepada Allah

Demikian 3 daripada 9 mimpi Rasulullah saw. Mungkin kita terbiasa dengan corak kehidupan kita sehari-harian yang sedikit alpa kepada tuhan. Namun kita patut bersyukur kerana masih diberikan masa untuk memperbaikinya selagi belum dijemput tuhan.

Selagi kita masih bernyawa gunakanlah ia seadanya....


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails