Thursday 17 March 2011

Potty Training~~

Sabtu lepas, saya try potty training untk anak dara kami..

Step 1:Bila dah siap mandi, macam biasa Aisyah akan pakai baju n seluar sidiri..tapi Aisyah agak musykil bila saya soh dia terus pakai seluar tanpa pakai daipers..hihi..muka Aisyah agak cuak masa tu..saya cakap takyah pakai daipers arini, pakai seluar n baju jer..emm nasib baik si kecik ni menurut kata walaupun dahinya berkerut2 tanda masih konfius..dah siap pakai semua, Aisyah asik tanya ape ni? berulang2 kali sambil pegang bon*** hihi..comel jer dengar soklan dia..ummi nya kena la bijak menjawab time ni..penat gak nak explain kat budak umur 2 tahun 7 bulan ni hiihi...

Step 2: Setiap 15 minit saya akan tanya, Aisyah nak kencing or uk2 cakap yek..'ok2 ummi'..wah2 kan main lagi dia menjawab..

Step 3: Dah masuk tengahari still lagi belum kencing, risau gak saya dibuatnya anak dara ni dok menahan je kan..so saya cakap 'Aisyah, jom masuk bilik air'. Apalagi cepat ajer dia bukak seluar. Pahtu boleh plak dia mintak air..'minum air jap, ummi'..aduhai..ikut ajer la..masuk dapor dengan tak berseluarnya..sedang elok minum air boleh plak dia cakap 'ummi..dah yak'~~kencing~~ huhu..FAIL!!

Percubaan pertama tak berjaya..ingat nak try lagi sekali esoknya..tapi ummi n abahnya lak sibuk nak kluar hihi..ingat weekend ni nak try lagi..USAHA tangga kejayaan kan!!

1 comment:

IbuHanna said...

it's ok..gud try dah tu ummi & aisyah. 1st time punkan..adatla..

saya dah lama tak train Hanna. dulu2dia yg minta sendiri nk kencing kat toilet..buka suar sendiri then suh kita buka diaper..tp bila masuk toilet tak kencing pon hhahaaaa! sabar je..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails